مدارک لازم برای ویزای استرالیا

ویزای استرالیا

استرالیا كشوری با مهاجرت پذیری بالا است، كه سالانه میزبان مهاجران بسیاری از سراسر جهان می باشد. ویزای استرالیا از معتبرترین ویزا ها در دنیا می باشد و همین عامل سبب جذب مهاجران گردیده است. کشور استرالیا با حدود بیست میلیون جمعیت  به عنوان ششمین كشور وسیع دنیا محسوب می شود. زبان اصلی استرالیا انگلیسی است و شرایط مطلوبی را برای مهاجران در رابطه با اقامت ، زندگی و تحصیلات فراهم می كند. در استرالیا شاهد فرهنگ و تمدن با سطح بالایی خواهید بود و همچنین به ساخت مراكز فرهنگی و هنری مانند گالری ها و مراكز تئاتر بسیار اهمیت داده می شود. مردم این كشور در رتبه دوم ثروتمندی به شمار می آیند و از نظر علمی و سطح سواد دارای پیشرفت بالایی می باشند.

سفارت استرالیا در ایران

سفارت کشور استرالیا در تهران خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، خیابان بیست و سوم، پلاک ۲ واقع شده است.

  • کد پستی : ۱۵۸۷۵-۴۳۳۴
  • ساعات کاری: روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰
  • ایمیل سفارت خانه استرالیا : immigration.tehran@dfat.gov.au

سفارت استرالیا در ایران

ویزای استرالیا

شرایط منحصر به فرد اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی تنها بخشی از امتیازات ویزای کشور استرالیا می باشد كه سبب جذب مهاجران بسیاری شده است . انواع ویزاهای استرالیا سبب مهاجرت یا مسافرت توریستی شمابه این کشور خواهد شد. با ویزای استرالیا شما به کشوری پهناور با جاذبه های بی شمار و منحصر به فردی قدم خواهید گذاشت و ویزای تضمینی کشور استرالیا شرایط متنوعی ر ا برای مهاجران  این کشور فراهم کرده است.

ویزای استرالیا

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای استرالیا

در صورتی كه متقاضی دریافت ویزای استرالیا هستید، لازم است كه فرم تقاضای ویزا را دریافت كرده و پر كنید. همچنین مدارك زیر را به همراه فرم تقاضا به سفارت استرالیا تحویل دهید. مدارك شما حتماً باید به زبان انگلیسی ترجمه گردد و دارای كپی باشد.

  1. اصل گذرنامه به همراه کپی
  2. اصل شناسنامه ایرانی به همراه کپی
  3. یک قطعه عکس رنگی ۴×۶
  4. کارت پایان خدمت یا معافیت از نظام وظیفه برای متقاضیان ۱۸ تا ۵۰ سال
  5. ارائه مدارکی جهت مشخص نمودن توانایی مالی ( به طور مثال گردش حساب بانکی در چند ماه اخیر)
  6. ارائه مدارک حاكی از برگشتن شما به کشور. به طور مثال اگر دانشجو هستید گواهی اشتغال به تحصیل، اگر کارمند هستید گواهی اشتغال به کار و اگر کارفرما هستید مجوز کسب خود را باید به سفارت تحویل بدهید.
  7. مبلغ ۱۳۵ تا ۱۰۰۰ دلار استرالیا جهت صدور ویزا

امکان پرداخت هزینه ویزای تضمینی استرالیا به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر است. در واقع در حال حاضر تمامی مراحل به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به مراجعه متقاضی نمی باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای استرالیا

انواع ویزای استرالیا

کشور استرالیا دارای انواع ویزاها بوده که درادامه به شرح هریک از آنها میپردازیم مانند ویزای تحصیلی، ویزای توریستی استرالیا، ویزای کاری، ویزای تجاری استرالیا و ویزای فامیلی.

ویزای تحصیلی استرالیا

با ویزای تحصیلی در مراكز دانشگاه‌های معتبر در استرالیا پیشرفت خواهید كرد. کشور استرالیا دارای مراكز علمی ، فرهنگی و صنعتی بسیاری برای آموزش عالی دانشجویان علاقمند می باشد. برای بدست آوردن ویزای تحصیلی استرالیا، نخست در یكی از دانشگاه های این كشور باید پذیرفته شوید و مدت ویزای تحصیلی بر حسب دوره و مقطع شما می تواند متفاوت باشد ؛ همچنین تا ٢٠ ساعت در هفته ، امكان كار كردن در این كشور را خواهید داشت. در این ویزا امكان بردن خانواده خود را نیز خواهید داشت.

ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای توریستی استرالیا

استرالیا قاره پهناور با جاذبه های تفریحی و دیدنی بسیاری است . آب و هوای مطبوع و شرایط زیست محیطی بی نظیر استرالیا سالانه گردشگران بسیاری را جذب اینكشور می کند. دریافت ویزای توریستی استرالیا و انواع مختلف آن بسیار مشکل است. اگر خواستار دیدار اهالی خانواده خود ، قرارداد کاری یا شرکت در سمینار و مسافرت هستید ، شما نیازمند ویزای توریستی استرالیا خواهید بود. این نوع از ویزا برای افرادی كه به قصد توریستی سفر می كنند داده می شود ، همچنین اگر قصد ملاقات والدین خود را دارید ، این ویزا انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. هزینه این ویزا اگر از ایران اقدام كنید ١٣٥ دلار استرالیا می باشد و اگر از استرالیا اقدام کنید هزینه این ویزا در حدود 340 دلار استرالیا خواهد بود. مدت اعتبار این نوع از ویزا بین 3 ، 6 و یا 12 ماه می باشد. امكان كار كردن با این نوع ویزا وجود نخواهد داشت و تنها قادر به ٣ ماه تحصیل در کشور استرالیا خواهید بود .

ویزای توریستی استرالیا

ویزای فامیلی استرالیا

در صورت داشتن دعوتنامه از خواهر، برادر و دوستان و اقوام نزدیك مقیم استرالیا، این نوع از ویزا به شما پیشنهاد داده می شود. برای گرفتن این نوع از ویزای استرالیا، شخص مقیم استرالیا برای شما دعوت نامه ارسال می كند و مبلغی در حدود 5000 تا 15000 دلار را به عنوان امانت به دولت استرالیا می دهد و پس از بازگشت شما این مبلغ باز گردانده خواهد شد. هزینه ویزای توریستی فامیلی در صورت اخذ آنلاین از ایران در حدود ١٣٥ دلار استرالیا خواهد بود . با اخذ این نوع از ویزا شما اجازه كار در استرالیا را نخواهید داشت و تنها قادر به ٣ ماه تحصیل در کشور استرالیا خواهید بود. مدت اعتبار این نوع از ویزا بین 3، 6 و 12 ماه می باشد.

ویزای فامیلی استرالیا

ویزای تجاری استرالیا

برای شرکت در کنفرانس، مصاحبه شغلی، قرارداد کاری و مواردی از این قبیل ، در كشور استرالیا شما نیازمند ویزای توریستی تجاری استرالیا خواهید بود. هزینه دریافت آنلاین این ویزا از ایران در حدود ١٣٥ دلار استرالیا خواهد بود.

با دریافت این ویزا شما تنها به مدت ٣ ماه قادر به تحصیل در استرالیا خواهید بود و امكان كار كردن نیز در این نوع از ویزا وجود نخواهد داشت . مدت اعتبار این نوع از ویزا معمولا در حدود 3، 6 یا 12 ماه است. همچنین امكان استفاده از ویزای کلاس های 459 و 456 در ویزای تجاری  کشور استرالیا وجود دارد.

ویزای تجاری استرالیا

ویزای پزشکی استرالیا

کشور استرالیا از نظر شرایط درمانی و مشاوره ای از امتیاز بالایی برخوردار است. در صورتی كه قصد حضور برای درمان یا مشاوره پزشكی را دارید یا هدف شما اهدای عضو در این كشور است، می توانید این نوع از ویزای استرالیا را دریافت كنید. همچنین در صورتی كه قصد حمایت از كسانی را دارید كه نیاز به مداوای پزشكی دارند، این ویزای پزشكی و درمانی بهترین گزینه شما برای رفتن به كشور استرالیا خواهد بود. این ویزای موقت یکبار امكان ورود تا زمانی که برنامه مداوا تکمیل شود و یا چند بار ورود تا زمانی که ویزای شما معتبر است را به شما می دهد.

ویزای پزشکی استرالیا

ویزای استرالیا کلاس 189 (Skilled Indepen)

كاربرد ویزای استرالیا كلاس 189  برای متخصصان مستقل است. با داشتن این ویزای جامع ، از ابتدای ورود به استرالیا دارای اقامت دائم بوده و به ایالت و سازمانی وابسته نخواهید بود. مدت اقامت دائم به وسیله این ویزا ٥ سال خواهد بود و در طی این مدت می توانید از خدمات بیشمار دولت استرالیا استفاده كنید. با استفاده از این ویزای کاری استرالیا امكان تحصیل در مدارس ، دانشگاه ها و مراكز فنی و حرفه ای استرالیا به همراه زندگی و كار مطلوب برای شما وجود دارد. ویزای کاری استرالیا كلاس 189 خدمات درمانی و دارویی مناسبی را نیز به صورت یارانه ای در اختیار شما قرار خواهد داد و در صورتی كه شما در این كشور صاحب فرزندی شوید ، فرزند شما شهروند و مقیم كشور استرالیا به حساب خواهد آمد. برای بدست آوردن این ویزای تمام عیار شما نیازمند بدست آوردن ٦٠ امتیاز هستید؛ البته این امتیاز را باید به صورت مستقل و بدون پشتوانه تامین كنید. متقاضیان مهاجرت به كشور استرالیا بر اساس میزان تحصیلات ، نمره آیلتس ، سابقه كار ، سن  و… امتیاز بندی می شوند. در صورتی كه جمع امتیازات موارد فوق به ٦٠ امتیاز برسد ، شما ویزای كلاس 189 را دریافت خواهید كرد.

ویزای استرالیا کلاس 190

در این ویزای استرالیا ، متقاضیان به وسیله تخصص و مهارت  خود و با کمک پشتوانه ایالتی، به کشور استرالیا مهاجرت می کنند. همانند ویزای كلاس 189 برای گرفتن این ویزا نیز متقاضیان نیازمند كسب ۶۰ امتیاز هستند و امتیاز اسپانسر ایالتی شما ٥ امتیاز خواهد بود. ویزای كلاس 190 امكان اقامت دو سال اول شما را در ایالت اسپانسر می دهد و بعد از طی كردن این 2 سال شما می توانید به مدت ٣ سال اقامت دائم خود را در هر نقطه ی استرالیا تضمین كنید.

ویزای استرالیا کلاس 190

ویزای استرالیا کلاس 489

ویزای كلاس  489 استرالیا، امكان اقامت ٤ ساله در این کشور را به شما خواهد داد و برای بدست آوردن این ویزا شما نیازمند تعهد به یكی از ایالت های پشتیبان جهت زندگی و كار برای مدت دو سال اول اقامت در این کشور خواهید بود .همچنین در صورت داشتن اقوام نزدیك در ایالت پشتیبان خود می توانید ١٠ امتیاز را به سادگی كسب كنید و تنها ٥٠ امتیاز دیگر برای بدست آوردن ویزای كلاس 489 استرالیا لازم دارید.

ویزای کشور استرالیا کلاس 476

فارغ التحصیلان رشته های مهندسی دانشگاه تهران و امیر کبیر در ایران می توانند از زمان پایان دوره تحصیلی خود تا حدود 2 سال این نوع ویزا را درخواست بدهند. این ویزا از نوع موقت محسوب می شود و پس از ١٨ ماه می توانند برای اقامت دائم اقدام كنند.

ویزای استرالیا کلاس 571

اگر از توان مالی بالایی برخوردار هستید، فرزندان زیر ١٨ سال خود را می توانید برای گرفتن مدرك دیپلم به استرالیا بفرستید و از مزایای تحصیل در استرالیا استفاده كنید.

ویزای استرالیا کلاس 571

انواع ویزا از نظر دفعات اجازه ورود به کشور استرالیا

ویزای یک بار ورود یا سینگل (Single visa)

در این نوع از ویزای استرالیا بعد از یکبار ورود و خروج اتوماتیک اعتبار ویزای شما تمام خواهد شد.

ویزای دو بار ورود یا دابل (Double visa)

این نوع از ویزای تضمینی استرالیا به شما امكان دو بار ورود به كشور استرالیا را خواهد داد.

ویزای چندبار ورود یا مولتیپل (Multiple visa)

در این نوع از ویزای استرالیا تا زمانی که ویزای شما دارای اعتبار می باشد به صورت نامحدود امكان ورود و خروج را خواهید داشت.

انواع ویزا از نظر دفعات اجازه ورود به کشور استرالیا

نكاتی در رابطه با ویزای کاری استرالیا

برای اخذ اقامت دائم ویزای مهارت و تخصص استرالیا شما باید کمتر از ۴۴ سال سن داشته باشید. داشتن سابقه کاری معتبر نیز برای داشتن این نوع از ویزای استرالیا حائز اهمیت است. شما نیازمند گواهی از محل كار خود می باشید كه در رابطه با جزئیات طول دوران كاری شما، میزان حقوق و وظایف،در آن شرح داده شود. میزان سابقه كاری بر اساس مدرك تحصیلی شما متفاوت است. همچنین داشتن یك مدرك تحصیلی معتبر نیز ضروری است و مدرك شما باید در مراكز علمی استرالیا کاملا تائید شود. دریافت مدرك زبان معتبر نیز از ضروریات اخذ این نوع ویزا استرالیا می باشد.

نكاتی در رابطه با ویزای کاری استرالیا

تمدید ویزای استرالیا

در صورتی كه تاریخ انقضای ویزای استرالیا شما نزدیك است، یا باید كشور استرالیا را ترك كنید و یا تقاضای ویزای جدید بدهید، بدین منظور لازم است كه با وزارت خانه تماس بگیرید. اگر واجد شرایط باشید می توانید طول اقامت خود را در کشور استرالیا بیشتر كنید. در صورت داشتن دلایلی مانند ادامه تحصیل، تعطیلات، كار و فراغت از تحصیل شما می توانید به صورت آنلاین مشاهده كنید واجد شرایط هستید یا خیر. اگر از تاریخ انقضای ویزای استرالیا شما بیشتر از ٢٨ روز گذشته باشد، شما دچار محرومیت خواهید شد و به مدت سه سال نمی توانید به کشور استرالیا بازگردید.

منبع: اخذ ویزای استرالیا 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *